„Urzekły mnie bogate szwedzkie archiwa, gdzie można wziąć do rąk 300-letnie zeszyty nutowe zapisane dłońmi wiejskich skrzypków, pełne polonezów i menuetów, kolekcje barokowych tańców polskich uratowanych przed unicestwieniem przez szwedzkich muzykologów w Rydze, Tallinie czy Krakowie.

Zafascynowała mnie niezwykła północna przyroda z ukrytymi wśród tajgi jeziorami, zauroczyli ciepli, gościnni i dowcipni ludzie, zachwycili wspaniali muzycy, których talent może się równać jedynie z ich skromnością.

Przez stulecia Szwedzi i Polacy wspólnie żeglowali po oceanie muzyki. Później ich drogi się rozeszły, a obie tradycje muzyczne rozwijały się autonomicznie. Cóż za pole dla porównań! Ile pytań! Mam wrażenie, że dla mnie ta przygoda dopiero się rozpoczęła”.

Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Grę na flecie prostym i poprzecznym studiował u Michaela Melzera w Jerozolimie. Umiejętności doskonalił u Ricarda Kanjiego i Roberta Ehrlicha. Współpracownik licznych zespołów muzyki dawnej, z którymi nagrał przeszło 30 płyt. Gra na fletach poprzecznych, szałamajach i dudach muzykę barokową, renesansową, średniowieczną i tradycyjną, jak również repertuar współczesny.

Autor muzyki do spektakli teatralnych. Założyciel i kierownik muzyczny zespołów Dancerye, Open Folk, Orkiestra Czasu Zarazy. Koncertował m.in. w Niemczech, Francji, Rosji, Japonii i na Tajwanie.

facebook – Paweł Iwaszkiewicz

Share This