Reżyser i operator, absolwent London FIlm School (2005-2007) oraz Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim (2000-2004), w latach 1999-2002 student Psychologii Społecznej SWPS oraz Psychoterapii w Warszawskim Ośrodku Psychologii Zorientowanej na Proces.

Podczas kilku lat spędzonych w Londynie, oprócz nauki w LFS, realizacji i współpracy przy kilkudziesięciu projektach, brał udział w warsztatach i zajęciach prowadzonych przez m. in. takie osobistości światowego kina jak Abbas Kiarostami („10”, „Gdzie jest dom mojego przyjaciela”); Mike Leigh („Sekrety i kłamstwa”, „Vera Drake”); Guy Slater (producent licznych seriali dla telewizji brytyjskiej), Stephen Frears („Niebezpieczne związki”), Jack Waltzer (actor’s coach przy produkcjach takich, jak „Śmierć́ i dziewczyna” czy „Gorzkie gody” Romana Polańskiego).

Po powrocie do Polski poświęcił się̨ w większości realizacji zdjęć́ do krótkich form, dokumentów, reklam i teledysków. W ostatnich latach zrealizował kilkadziesiąt reklam zarówno jako reżyser / operator jak i jako operator w duetach z innymi reżyserami m. in. dla DDB, Leo Burnett, TBWA, realizując filmy na zlecenia firm i instytucji:

Samsung, Toyota, Castorama, PZU, Onet, Polsat, TVP2, ING, PKO BP, IKEA, Biedronka, Aqua Slim, Muzeum Chopina, MHŻP i wielu innych.

Obok ogromnej ilości zleceń́ komercyjnych – rozwija swoje projekty autorskie, tworzy scenariusze filmów fabularnych lub jeździ zbierać́ i dokumentować́ nieznane, osobisté historie („Ogniwa pamięci”, „Fantazja na temat Morawskiego”, „Wybór”, „Walter”, „Piotr”). Zrealizował m. in. klipy z udziałem Macieja Stuhra, imitując w nich styl zdjęć wielu filmów nominowanych do Polskich Nagród Filmowych Orły 2010, 2012, 2014.

www.maciejpuczynski.com

Share This